Het afhalen van 100 desktops geschonken door het NOORDERPOORT COLLEGE TE GRONINGEN

Brusubi 6, Maart 2018

De aankomst enhet afhalenn van de 100dektops , schermen enz. gedoneerd door het Noorderpoort college uit Groningen. Afgehaald met een kleine truck van het ministerie van onderwijs, hier genaamd MoBSE, Ministry of basisc and secondary education. Gedoneerd om een aantal scholen hier in Gambia te voorzien van interactief onderwijs, een kompleet nieuwe manier van lesgeven.

De computers zijn allemaal in perfecte conditie. Voor het verschepen waorden ze allemaal stuk voor stuk nagezien en waar nodig worden onderdelen vervangen.

De computers zijn verscheept door Bennie Helpt Gambia, een stichting die al jaren actief is hier in Gambia, evenals de Stichting Humanitaire Hulp Gambia, NGO A27, de link tussen Noorderpoort en het ministerie hier.

Uit naam van de studenten, de onderwijzers en de minister zelf danken wij Noorderpoort opnieuw voor dit mooie initiatief waardoor het onderwijs weer  verder door ontwikkeld.

Interaktief leren, al jaren een begrip in Nederland, staat hier echt aan het begin, samen met de donor en het ministerie hier en met steun van de NGO, gaat het zeker lukken en komt het onderwijs weer een stapje verder in de ontwikkeling.