Expeditie naar Gambia voor een goed doel (uit “Nieuw Volendam”)

Expeditie naar Gambia voor een goed doel

Door Stichting Humanitaire Hulp Gambia is de zogeheten ‘XRAY Challenge’ georganiseerd om geld in te zamelen voor een ziekenhuis in het West-Afrikaanse Gambia. Aan de avontuurlijke uitdaging doen landelijk meer dan zestig mensen mee. Vier van hen komen uit onze gemeente.Door Chris Bond

De ‘XRAY Challenge’ is een initiatief van Stichting Humanitaire Hulp Gambia (SHHG), waarmee zij geld ophalen voor het Lemon Health Centre ziekenhuis in Gambia. De SHHG is een door Nederlanders gerunde non-profit organisatie die al ruim twintig jaar actief is in het West-Afrikaanse land. De stichting zet zich in om basisbehoeften als voedsel, kleding en medische zorg voor Gambianen te faciliteren. Met de ‘XRAY Challenge’ wordt geld ingezameld om een mobiel röntgenapparaat te financieren voor het Lemon Health ziekenhuis. Met deze machine kunnen medische hulpverleners de zorg in de regio verder uitbreiden.

Verder lezen op: https://www.nieuw-volendam.nl/nieuwvolendam/algemeen/expeditie-naar-gambia-voor-een-goed-doel