BEZOEK MIDDELBARE SCHOOL MANSA KONGO IN GAMBIA

Het bezoek van onze gast Albert Vlaardingebroek van Noorderpoort Groningen heeft onder andere een bezoek aan de middelbare school Mans Kongo (Tahir Ahmadiyya Muslim Senior Secondary) in het binnenland van Gambia opgeleverd.

Bedoeling van het bezoek was het ter plaatse bekijken van interactief leren, wat mede door het doneren van desktops en laptops door Noorderpoort mogelijk is geworden.

Sinds enkele jaren worden de computers door Noorderpoort aan Gambia gedoneerd en door het inschakelen van onze stichting en het ministerie van onderwijs in Gambia op 24 middelbare scholen over het hele land ingezet om interactief leren mogelijk te maken.

Voor verscheping, uitgevoerd door stichting “Bennie Helpt Gambia” zijn alle apparaten nagekeken door Bossons en Cnossen hier in Nederland. Ook dank aan dit bedrijf. Apparaten in perfecte staat en zeker nog een aantal jaren goed bruikbaar in Afrika, in dit geval Gambia.

De bezoekers hebben een biologie les bijgewoond en allen waren onder de indruk van deze manier van lesgeven. Uniek in Gambia, een grote betrokkenheid van de studenten die via hun individuele remote control actief deelnamen aan de les.

Moe en tevreden, na het nuttigen van een heerlijke lunch in de school, huiswaarts, Albert naar zijn hotel en wij terug naar Brusubi naar ons kantoor en huis.