Duurzame Ontwikkeling

Opnieuw een voorbeeld van duurzame ontwikkeling voor “ ons “ mooie landje Gambia waar de stichting al ruim 20 jaar aktief is.

4 door de stichting ondersteunde studenten zijn onlangs in Gambia afgestudeerd. De ceremonie heeft plaatsgevonden in het stadion in Bakau, waar ook altijd de challenge auto’s geveild worden.

Deze keer waren veel studenten aanwezig want vorig jaar om deze tijd was de overgang van dictatuur naar democratie in volle gang en werd de ceremonie uitgesteld, naar januari 2018 dus.

Wij feliciteren van harte alle studenten en in het bijzonder de door de stichting ondersteunde:

1. Joanna Badie heeft als enige vrouw haar bachelor gehaald in agriculture. Doet nu pogingen om haar masters in Wageningen te doen : Tropische landbouw.
  2. Bintou Fatty heeft human development gestudeerd en is nu voor 1,5 jaar naar China uitgezonden om haar masters te halen daarginds. Heb haar aangeraden om in die tijd ook chinees te gaan leren waar ze nu ook druk me is
  3. Sang Mendy is uiteindelijk afgestudeerd in economie en wil ook graag ergens zijn masters proberen te halen
  4. Bakary Jambang heeft rechten gestudeerd, stel je voor in een land waar “ recht “nagenoeg niet bestond onder de oude dictatuur.

De stichting is trots op de jongens en meisjes die met behulp van de steun van de SHHG dit hebben bereikt. Daarom stellen wij dan ook dat dit een goed voorbeeld is van

DUURZAME Ontwikkeling